1 AUGUSTI

Publicerad 2013-08-01 17:27:00 i Vardag,

Jag tror att jag har börjat komma in i semester-mode nu, äntligen! Mina dagar spenderar jag med att pyssla i lägenheten, titta på TV, leta inspiration på Pinterest och Tumblr, och, när vädret tillåter promenera ner till parken med en picknickfilt och en bok. Så har det sett ut sen jag kom hem från Paris, men det är först nu jag börjar njuta av det! Jag har väldigt svårt för att vara ledig, men nu när det bara är en vecka kvar på semestern så börjar det kännas okej. Bättre sent än aldrig! Sover massor gör jag också, och jag antar att jag behöver det. I morse vaknade jag av ett SMS från Parmis (betydligt effektivare än en väckarklocka...) som jobbar i närheten och ville ses över lunchen. Perfa! Vi gick till Gärdet och hade picknick i nån timme innan hon skulle tillbaka till jobbet. Jag tänkte stanna kvar och sola, men då väldigt mörka moln började närma sig kände jag inte för att stanna kvar på ett öppet och blåsigt fält. Brrr! Jag gick hem, plockade fram en fleecefilt, gjorde kaffe och tog en bok och gick upp till takterassen istället. Och här spenderade jag resten av eftermiddagen, underbart! 
 
1. Jag hittade Lauren Weisbergers bok "Diamanter är för evigt" när jag städade och insåg när jag började läsa att jag har läst första kapitlet, men inte mer. Toppen! | 2. Jag älskar den här platsen! | 3. Mörka moln drar in över Stockholm, huvva... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV