FÖRSTA KRUKVÄXTEN

Publicerad 2013-02-23 19:42:01 i Hemma hos mig, Inredning,

Idag har jag köpt min första krukväxt och jag känner hur vuxenpoängen bara trillar in! Jag kan verkligen ingenting om blommor, mer än att tulpaner är fina typ... Men med egen lägenhet har intresset vuxit massor nu när det är upp till mig att göra fint, och vissa saker blir ju inte köpta av sig själv precis! Så i morse blev det en promenad till närmsta blomsterbutik där jag bad om något tåligt. En garderobsblomma kom jag hem med och fick minsann en mindre chock när jag skulle plantera om den och insåg att rötterna är stora som potatisar. Efter lite pyssel (och en hel del våld) har jag nu tre blommor som jag hoppas ska överleva min okunskap! 

Dessa står nu i mitt fönster och visst blev det fint! De vackra krukorna har jag fått av min mor från Butik Udda och de är gjorda av en keramiker här i Stockholm. Nästa gång jag är på Söder måste jag se till att besöka butiken! 
Resterna som inte rymdes i krukorna samlade jag ihop i en glasburk och för att de inte skulle trilla knöt jag ihop dem med ett par rötter. Och ja, jorden tog slut. Stackars blomma! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV