MOODBOARD, V 44

Publicerad 2013-11-01 18:26:00 i Vardag,

Denna vecka har det, som ni knappast missat, varit tentavecka på KTH. Tillsammans med tentaperioden i slutet av vårterminen hörde den här till den värre typen. Tre tentor på fem dagar kan kännas lite väl saftigt, men nu när det är över kan man ju bara konstatera att ja, det gick (eller ja, jag tror det iallafall...) och ja, jag är trött (men efter en slapp hemmakväll ska jag nog vara mig själv igen). 

 

 Lägenheten under min har fått nya ägare och just nu verkar de vara i full färd med att göra om köket. Lite osis att de tajmade det med mitt tentaplugg, men nåja någon gång måste de ju få renovera. Hur som helt har det verkligen fått mig att längta efter att göra om mitt kök. Lite vitt kakel skulle göra en ENORM skillnad! Den här bilden har jag hittat på Bolagets inspirationssida. Så fint!



Tentatider innebär tetider för min del. Ett par liter per dag är ingen ovanlighet... Dessvärre har jag mitt i allt lyckats krascha min tekanna. Som jag gillade den alltså! Efter att ha skannat av internet är det denna glaskanna från Habitat som faller mig bäst i smaken, tyvärr fanns den inte här i Stockholm. Jakten fortsätter helt enkelt! 


På min födelsedag för två veckor sedan fick jag en del blommor, varav vissa fortfarande står sig och är fina! Jag måste bli bättre på att unna mig blommor, det gör så otroligt stor skillnad i ett rum! Bild via Pinterest



Slutligen tänkte jag tipsa om vad som kanske kan bli ett nytt favoritställe. Efter tentan i onsdags gick vi till nyöppnade Honeycomb på Karlavägen. Små yoghurtställen har öppnat på löpande band det senaste året och inte mig emot! Här hade de dessutom en hel del mer än frozen yoghurt, så det är ett väldigt bra alternativ när man är sugen på nåt gott och fräscht. Ska jag redan i november spå mitt favorithak inför nästa sommar? Vem vet... 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV