TORSDAGSTANKAR

Publicerad 2013-10-10 21:43:00 i KTH - Project Destination, Livet på KTH,

Just nu är allt precis som det ska vara, mycket att göra i skolan, mycket kul som händer och många tankar som snurrar runt. Igår träffade jag en studievägledare för att prata om mina utbytesstudier. Austalien har lockat mig länge, men efter att ha pratat med några från École Centrale Paris och fått veta att man kan studera där även om man inte kan franska så har jag blivit väldigt sugen att söka dit också. Det finns för och nackdelar med båda. Australien är längre bort, men känns mer exotiskt än Paris och jag får chansen att få riktigt bra engelska och se platser jag kanske inte kommer att se annars. Paris däremot, är ju Paris, en så vacker stad och dessutom närmre hem, vilket ändå är en fördel. Där kan jag även få chansen att lära mig ett till språk och i och med att jag länge velat lära mig franska vore det en bra att passa på. I Paris kan det dock bli knepigare att hitta kurser som jag vill läsa eftersom att utbutet med engelska kurser är ganska litet. Ja, oavsett vad blir det nog bra, nu gäller det bara att jag bestämmer mig och sen faktiskt kommer in också, vilket inte är en självklarhet då konkurransen är hög! 

Ja, och appropå utlandet. Igår hann jag även med ett lunchmöte med Astrid som är projektledare för Project Destination 2013/2014, där jag ska vara vice projektledare. Detta är ett projekt som jag har velat engagera mig i sedan jag började på KTH och att jag nu har fått rollen som vice projektledare känns otroligt spännande. Det ska bli en rolig utmaning, och jag kommer nog att får lära mig en hel del nytt! Ni kan läsa om projektet här, men observera att det är förra året, så vilka företag vi kommer att samarbeta med, vilka event vi ska ha, och var vi ska åka är inte bestämt ännu. På tisdag ska vi ha kick-off med hela projektgruppen på 12-13 personer och det ska bli så himla kul att få träffa alla och äntligen komma igång! 
 
Idag har jag varit på Torsdagsklubben på Netlight och fått en dos inspiration av tuffa IT-tjejer. Alltid kul, men tyvärr kunde jag inte stanna så länge den här gången. Dygnet har alldeles för få timmar!
 
I morgon åker jag hem till Skellefteå och det ska verkligen bli skönt. Jag har inte varit hemma sen i somras, så det är vekligen på tiden nu, dessutom kan ett litet avbrott från vardagen innan tentaplugg och annat drar igång ordentligt nog sitta fint. Jag ska passa på att vila, vara ute i friska luften, gosa massor med våra pudlar och äta god mat. Bästa uppladdningen!

 
 Lite av mitt mott just nu! Man ska drömma stort, men utan hårt jobb når man inte dit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV