"UNG I KARRIÄREN"

Publicerad 2013-10-02 22:00:00 i Livet på KTH,

Efter en dag med massa framtidsplanerande, inspiration och kanske lite för mycket kaffe går min hjärna på högvarv. Det är så mycket jag vill göra just nu! Det finns så många spännande möjligheter, det gäller bara att se dem och våga ta sig an dem! 
 
Till att börja med är det hög tid att ta itu med utbytesstudierna. Idag var det mässa i KTHB där vi kunde prata med några av de universiteten som KTH har avtal med. Jag har länge varit rätt säker på vad jag vill, men nu är jag inte så säker längre. Jag har hittat ett annat alternativ som också vore otroligt kul, så det är dags att jag tar en ordentlig funderare på vad jag vill. Allt har ju sina för och nackdelar... 
 
Kvällen har jag spenderat på KPMG där vi hade vår andra träff med hela Head Start (mentorprogrammet som jag är med i). Kvällens tema var "Ung i karriären" och bestod bland annat av paneldebatt med några av KPMG:s anställda samt gruppdiskussioner med vanliga dilemman som kan uppstå. Som alltid, riktigt inspirerande. Vi har fått ett gäng goda råd om vad vi ska tänka på i början av karriären och vad vi ska tänka på för att hitta rätt jobb där vi kan trivas, göra ett bra jobb och nå våra karriärsmål. Sen blev det en del prat om det så kallade "livspusslet", vilket det ju ofta blir när det är kvinnor som berättar om sina karriärer. Och ja, det är alltid inspirerande att se att det går att både göra karriär och ha familj. Det gäller bara att prioritera rätt och ha viljan! 
 
Nästan hela gänget från träffen i våras. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV