FÖRSTA FÖRELÄSNINGEN

Publicerad 2015-02-25 14:25:39 i Brisbane,

Idag är det officiellt den tredje dagen på terminen och jag har hitills haft... wait for it... en föreläsning. Den största skillnaden här är att vi har så otroligt mycket mindre på schemat än vad jag är van vid. Vi förväntas arbeta en hel del själva och även komma förberedda till föreläsningarna (ja, det gör vi i och för sig på KTH också, men här har vi inte direkt tidsbrist att skylla på...). Föreläsningen jag gick på igår hör till kursen Strategic Marketing Management, som är en avancerad kurs i strategi och marknadsföring. Känns otroligt intressant och vår föreläsare var riktigt riktigt bra. Jag känner till och med att jag längtar att ta itu med våra caseuppgifter!  So far, so good helt enkelt! 
 
Idag var jag förbi QUT en snabbis för att gå på ett mingel med GEMS som är QUT:s motsvarighet till Malvina. Jag har mest hamnat på business skolan här, så det var kul att få träffa lite ingenjörstjejer också! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV