FREDAG

Publicerad 2015-02-13 09:27:00 i Brisbane,

Efter snart en vecka i Brisbane börjar jag äntligen känna att jetlaggen har börjat släppa. Jag har varit galet pigg på morgonen, men slocknat vid 21 varje kväll, vilket inte alls är likt mig (och vilket också är hur man ska känna när man flyger västerut och inte österut...skumt!). Men men, det har varit ganska skönt att bli morgonmänniska och jag har njutit av att vara uppe tidigt. Jag har mest fortsatt att leta boende, och helt ärligt så tar det rätt mycket på krafterna att inte ha någonstans att kalla "hem". Men idag har jag äntligen fått napp, och om nu allt gå som det ska så flyttar jag till West End på tisdag eller onsdag. Håll tummarna att inget blir knas för det är ett sjukt nice rum!
 
Jag har även hunnit vara på QUT en del. Den officiella mottagningen börjar inte förrän på måndag, men det går ändå att gå på lite olika seminarier och så är det ju en del som ska fixas innan terminen kör igång. I morse skulle jag på ett seminarium om "Academic writing" som vi måste ta. Jag var vid rätt byggnad, vid rätt tid, men på fel campus... Typiskt! Jag var dock inte ensam om det misstaget, så vi kunde skratta gott tillsammans! Som tur är finns det fler tillfällen, så jag får gå nästa vecka istället. 
 
Nu är det snart kväll här, så jag ska snart bege mig mot stan och möta upp ett gäng som jag träffade på en visning idag. En av dem är local (kan erkänna att när han sa att han var local, var det första jag tänkte "lo-co, var fasen ligger det?", ja jag behöver nog vänja mig med aussisarnas dialekt!). 

Bjuder på två bilder från min Insta, mer finns att visa. Men jag har lite brottom nu, sorry!
 

Jag har druckit juicer och smothies till frukost i princip varje morgon. Såå nice!

Tyvärr är det en timme till stranden här, men tack och lov finns det en konstgjord lagun i stan. Det är verkligen räddningen nu när det är över 30 grader...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV