HONG KONG

Publicerad 2015-02-06 17:34:59 i Vardag,

Efter ett dygns resa har jag tagit mig lite mer än halvvägs, närmare bestämt till Hong Kong. Mitt plan mot Brisbane går vid lunchtid i morgon, så jag har tagit in på ett minihotell inne i stan. Har så klart passat på att se lite av Hong Kong och då jag bara skulle hinna med en grej valde jag Victoria Peak som är en av de högst belägna platserna. Perfekt att få en överblick över stan. Hade nog varit ännu bättre att vara där tidigare under dagen då det inte var så ljust, men storstäder kvällstid är inte helt fel heller!
 
Måste säga att jag är väldigt nöjd att jag valde en resa med en ordentligare mellanlandning. Min resa började med att planet mot London hade tekniska fel, så vi fick sitta två timmar i planet innan det kunde lyfta. Och efter en kortare mellanlandning väntade ett 11-timmars flyg mot Hong Kong. Det har varit superskönt att få sträcka på benen och få frisk luft, en dusch och snart en natt i en riktig säng innan det är dags att hoppa på nästa flyg! 
 
Jag kommer fram till Brisbane vid midnatt i morgon, så det dröjer tills på söndag innan jag hinner ta en titt på staden ssom kommer att vara mitt hem de närmsta månaerna. Jag är så förväntansfull! Har ju egentligen ingen aning om vad jag har att vänta. Det kommer att vara varmt, det vet jag. Och det är ju en bra början! 
 

Hej Hong Kong!

Har rest i min mysdräkt från Lindex, kanske de skönaste plaggen jag äger!

Jag hade laddat ner en offline karta för att ta mig till hotellet, som så klart krashade. Så tack vare den här print screenen, några kartor vid busshållplatser och ett par vänliga själar lyckades jag till slut virra mig rätt. 

 den här vackra skapelsen mötte mig på Centralstationen <3.

Utsikt över Hong Kong från Victoria Peak. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2015-02-06 19:24:51

Ååh heja! Kul att du redan kommit igång med bloggandet. Hoppas resten av resan går bra <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV