VÅR STJÄRNA

Publicerad 2015-02-19 02:06:00 i Vardag,

2002-09-26 – 2015-02-16

Just nu är det svårt att finna de rätta orden. Vår älskade Bruno har lämnat oss och tårarna tycks inte sluta rinna. Han må ha varit liten, men tomrummet han har lämnat är så stort så stort! 

Tack för allt världens bästa Bruno! Tack till min mamma som vågade ge mig den bästa julklappen någonsin. Och tack till alla som har hejat, stöttat och på något sätt funnits där för oss genom åren. Jag kommer för alltid att vara så otroligt tacksam för allt jag fått uppleva tack vare min galna lilla vän. Från alla med- och motgångar på agilitybanan och resor till städer som jag ibland inte ens visste fanns, till alla vardagsstunder, stora som små, som förgylldes av hans tokigheter. 

Du var något alldeles extra lilla Bruno och nu hoppas jag du lever rövare där uppe bland molnen på ett sätt som bara du kan!

(Skrivet 16 februari, 2015) 

 

I måndags förlorade vi vår stjärna, vår kämpe och vår alldeles fantastiska dvärgpudel Bruno. 
 
Det är vekligen otroligt tungt just nu och även om jag gång på gång de senaste dagarna har önskat att jag var hemma i Sverige, så vet jag att det inte hade gjort någon skillnad. Att gråta hemma eller på ett hostel, på en toa på KTH eller QUT, på en promenad genom Stockholm eller Brisbane spelar ju egentligen ingen roll. Det är samma tårar ändå och de behöver få rinna, det är så det måste få vara när man har förlorat någon. Och jag vet att det kommer att bli bättre! Jag kan trösta mig med att han inte behöver ha ont längre, och att den konstanta oron har bytts ut mot sorg, som så småningom kommer att bli fina minnen. Dessutom finns det två till pudlar, som är alldeles fantastiska på sina sätt, som väntar där hemma. Om ni visste hur mycket jag längtar efter dem just nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV