GOLD COAST

Publicerad 2015-03-01 01:19:00 i Brisbane,

Vilken härlig dag jag hade igår! Tidigt på morgonen åkte jag och en massa andra utbytesstudenter mot Gold Coast, som ligger ungenfär en timme från Brisbane och alldeles vid kusten. Vårt först stopp var på Currumbin Wildlife Sanctuary, där vi fick träffa en massa australiensiska djur. 
 
Tyvärr hade jag bara mobilen med mig, så bilderna, på nästa tripp ska jag se till att ta med mig systemkameran!
 

Koalor, är de inte världens sötaste djur? 


Fick äntligen träffa en känguru för första gånge, så himla mysigt!


Krokodiler, hua...

Emun, som tillsammans med kängkurun syns på Australiens statsvapen.  
 
Vi åkte sedan vidare mot Coolangatta och Rainbow Bay, där vi äntligen fick se havet. För mig, och många andra var det första gången vi var vid havet sen vi kom till Australien. Och med den extrema värmen som är här, var det helt fantastiskt att äntligen få känna lite kyligare havsvindar. Sen att det var otroligt vackert gör inte saken sämre!  
 
Det visade sig även pågå en surftävling, så strämningen var på topp på stranden!
 
 
Sista stoppet var Surfers Paradise och jag kan verkligen förstå varför surfingen är bra. Vilka vågor! Vi åt en snabblunch och sprang sen ut i havet. Ja, ni läste rätt. Fröken Badkruka sprang ut i vattnet och hade så sjukt kul! Jag har nog aldrig upplevt så stora vågor, och jag har nog inte stannat så länge i vattnet sen 10-års åldern heller. Vårt enda bekymmer var egentligen att hålla bikinin på plats, haha...  
 

 
Idag väntar en lugn dag i stan. Jag ska strax ut och äta brunch med mina flatmates och sen ska vi nog besökan någon marknad. Blir nog en bra uppladdning inför en ganska hektisk vecka, har rätt mycket att ta itu med de närmsta dagarna!
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2015-03-01 08:57:30

Wiee kul att läsa! Mera uppdateringar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV