NÄR GOOGLE MAPS INTE SAMARBETAR...

Publicerad 2015-03-04 13:57:03 i Brisbane,

Förvaringen i mitt rum är inte den bästa och efter en hel del letande hittade jag en helt okej bokhylla hos Office Works som jag la undan igår. Eftersom hemkörningen kostade mer än själva bokhyllan, så jag bestämde mig för att ta en promenad dit (det är ju alltid trevligt att lära känna nya områden...) och en Uber hem. Och alltså... det här med att strosa omkring visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag tog en titt på Google Maps och bestämde mig för att ta lite krokigare vägare, det är ju roligare än en stor bilväg... eller? 

Brisbanes suburbs består av villakvarter, efter villakvarter... 

Varför inte kalla en gata Whynot?

Note to self #1: En "vanlig gata" på Google Maps kan visa sig vara en väldigt long, men färgglad trappa...

Kalkon på strång!

Note to slef #2: En annan "vanlig gata" på Google Maps kan också visa sig vara en gigantisk villa med utsikt över floden. Kul för dem! Mindre kul för mig som måste vända och gå tillbaka, uppför en backe, i 30 grader...Puuhh!

Hittade en härlig utsikt över staden iallafall!

 Trött och vilse, men glad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV