EN PAUS VID CURRUMBIN CREAK

Publicerad 2015-04-28 15:07:00 i Brisbane,

Tiden tycks verkligen flyga iväg just nu. Jag har bokat min hemresan i slutet av juni och tills dess är det fullt ös. Det är såå mycket jag vill hinna med, det här landet har ju oändligt många fantastiska platser! Jag måste ofta påminna mig själv att jag främst är här för att plugga, så det är okej att jag inte hinner precis allt jag vill... I lördags tog jag dock en liten paus från allt plugg och åkte till Currumbin Creak där vi paddlade kajak, körde stand up paddleboarding och hängde på stranden. Precis vad man behöver för att ladda batterierna! Nu väntar ett par veckor med fokus, big time! Nästa vecka kommer att bli riktigt spännande, så den här veckan handlar det om att finslipa ideer och förbereda presentationer. Det är så spännande och jag bara älskar att jag börjar känna mig så bekväm med vårt största projekt! Det är en härlig känsla när man efter flera års utbildning börjar kunna se resultat!

Currumbin Creak.

En bättre lunchpaus.
Utsikten vid Currumbin Beah. Höghusen ni seri fjärran är turistorten Surfers Paradise.
 En rad härliga utbytesstudenter. Här är Nederländerna, Canada, Tahiti, Sverige och Frankrike representerade.

PÅSKLOVET, DEL 1: BRISBANE

Publicerad 2015-04-23 16:33:00 i Australien, Brisbane, Resor,

Så var det äntlgen dags för lite bilder från mamma och Stigs besök under påsklovet. Nu, så här mitt i inlämningar och presentationer känns semestern rätt långt borta, men nog är det allt härligt att titta tillbaka! Totalt blev det runt 1800 bilder från deras vistelse här, så det tar sin lilla tid att gå igenom dem. Men vi börjar med de första dagarna, som bestod av en hel del gott käk och promenader här i Brisbane och ett besök på Eat Street Market. Vi åkte även till Lone Pine Koala Sanctuary, som är den bästa djurparken här i krokarna. När vi lämnade Brisbane för att åka söderut stannade vi till vid Coolum Beach för ett snabbt dopp i havet innan vi åkte vidare mot Hervey Bay.

SVERIGEBESÖK

Publicerad 2015-04-13 05:20:53 i Brisbane,

I morse vinkade jag hejdå till mamma och Stig som är på väg tillbaka till Sverige igen. Vi har haft det helt fantastiskt och jag har såå mycket bilder att visa från bland annat Fraser Island och Noosa. Men det kommer när det kommer, nu måste jag återgå till verkligheten. Massa deadlines väntar!

Jag och mami på Fraser Island.

MORETON ISLAND, DEL 2

Publicerad 2015-04-03 15:20:12 i Brisbane,

Under andra dagen på Moreton Island vaknade vi upp till strålande sol. Hela dagen var fullspäckad med aktiviteter, den ena galnare än den andra. Först ut var ökensafari och sand tobogganing, därefter fick vi åka fyrhjuling ute i sanden och snorkla ute bland skeppsvraken. Galet kul alltihop! Vi avslutade kvällen med en strandpromenad i solnedgången följt av middag och mer strandhäng. Vilken dag!

Utsikten från vårt hotellrum.

Sand tobogganing.

Under söndagen hade vi en helt ledig dag, vilket var rätt välbehövligt. Vi hängde på stranden hela dagen och övade handstående och testade acro yoga. Det visade sig att det finns fler yoga freaks här, skojskoj!

MORETON ISLAND, DEL 1

Publicerad 2015-04-03 08:31:00 i Vardag,

Äntligen har jag hunnit kolla igenom bilderna från förra helgens tripp till Moreton Island. Vi åkte dit under fredagen och hade en ganska lugn dag. Strandpromenader, dopp i havet och delfinmatning stod på schemat. En väldigt härlig start helgen.

Del 2 kommer i morgon, nu ska jag start bege mig mot stan för middag.

PÅSKLOV!

Publicerad 2015-04-03 07:17:00 i Brisbane,

Den här veckan har det varit fullt ös för att få klart lite grejer inför lovet. Igår hade vi seminarium hos EY och himlar så kul det var. Kontoret ligger på 51:a våningen, så utsikten var fantastisk, trots grå himmel och ösregn! Inspirationsfaktorn var väl undefär lika hög som huset, jag älskar att få komma ut i verkligheten och inte bara vara på universitetet.

Idag har jag haft en riktigt lugn dag. I morse var jag ute och brunchade med mina housemates på ett mysigt café här i närheten. Efteråt tänkte vi gå en sväng på stan, men då allt var stängt blev det italiensk glass istället, inte helt fel det heller!

Glad påsk på er där hemma!

Utsikten från EY:s toalett! Ja, jag var ju liksom tvungen att plocka fram mobilen...
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!