SANTA BARBARA - LOS ANGELES - STOCKHOLM

Publicerad 2014-04-30 20:43:42 i KTH - Project Destination, Livet på KTH, Resor,

Nu är jag hemma i Stockholm igen. Våra två veckor i USA har varit helt fantastiska, men nog var det allt väldigt skönt att kliva in i min kära lägenhet tidigt i morse, efter ett dygns resa från Los Angeles.

Vi lämnade San Francisco för en vecka sedan och började med att köra till Santa Barbara där vi stannade ett dygn. Vi hann med en fantastisk frukost på et mysigt café nära stranden och några timmar vid poolen innan vi körde vidare. Innan vi kom fram till LA hann vi med ett snabbt stopp i Santa Monica där vi passade på att fota i solnedgången och doppade fötterna i Stilla Havet.

Resten av resan har vi spenderat i LA, där vi har festat i Hollywood, tittat på stjärnorna på Walk of fame, jobbat och pluggat på ett mysigt café i Beverly Hills, besökt nöjedfälet Six Flags (där vi hade flash pass platinum och därmed fick skippa alla köer, sååå nice!), tittat på Hollywoodskylten och shoppat en hel del...

Idag har jag sovit hela dagen, vilket antagligen inte är det bästa sättet att hantera tidsskillnaden. Nåja, jag lär vara pigg på kvällens valborgsfirande iallafall!

SISTA DAGEN I SILICON VALLEY

Publicerad 2014-04-23 16:32:00 i KTH - Project Destination, Livet på KTH, Resor,

Vår resa har fortsatt med fler företagsbesök i Silicon Valley och San Francisco, ett effektivt strosande på Stanford Universitys campus, sightseeing och shopping. Jag har även kört bil över Golden gate bron och genom San Francisco, det var helt klart  en upplevelse!

Idag ska vi besöka svenska handelskammaren i San Francisco, vilket är vårt sista besök. Efter det åker vi på roadtrip söderut med samtal Barbara som första stopp!

Jag trivs!

WEST COAST DAG 1

Publicerad 2014-04-17 18:01:00 i KTH - Project Destination,

Vi har det fantastisk bra här borta! Igår besökte vi Beats Music, där vi fick en rundtur på kontoret och lunchade med två KTH-alumner på en trevlig restaurang vid en hamn. Sjukt nice att sitta i solen och nästan tycka att det är liiiite för varmt, vill inte klaga! På eftermiddagen besökte vi en partikelfysikter (från Luleå, heja norrland!) på SLAC National Accelerator Laboraty, som hör till Stanford. Vi fick bland annat titta på världens längsta partikelaccellerator och höra hur det är att arbeta som forskare. Helt otroligt vilken kunskap som är samlad på sådana ställen!
Vi avslutade dagen med en baseballmatch och ja, jag kände mig rätt lost. Men det var kul och kändes lite som ett måste när vi ändå är här!
I övrigt är det varmt, otroligt vackert och strax dags att rusa! Idag besöker vi Silicon Vikings och HP.

FRAMME I PALO ALTO!

Publicerad 2014-04-16 18:13:00 i KTH - Project Destination, Livet på KTH, Vardag,

Helloo!
Kort och gott, efter ett dygns resa, med en oväntad mellanlandning i Kanada är vi äntligen framme i Palo Alto där vi ska bo den första tiden. Nu är det morgon här och vi har hunnit sova några timmar och ätit frukost. Idag ska vi besöka Beats Music och Stanford University, har alltid velat besöka Stanford så jag är sååå taggad!

DET ÄR NÄRA NU!

Publicerad 2014-04-14 22:46:00 i KTH - Project Destination, Livet på KTH, Resor,

Om mindre 12 timmar åker vi mot USA! Som vi har jobbat för det här, det är ofattbart att det är så nära nu! Den senaste tiden har varit så intensiv att jag har knappt hunnit tänka på resan.

Nu ska jag packa det sista och sova några timmar innan det är dags att åka mot Arlanda. I vanliga fall tycker jag att det är rätt tråkigt med långa flighter (och så här långt har jag aldrig åkt tidigare), men nu längtar jag efter att få sätta mig på planer och sova mig i form! Den här vårterminen har varit galen med stort G, och nu ska det verkligen sitta fint att få åka bort i ett par veckor! Jag ska se till att njuta av varenda sekund!

Vi hörs på andra sidan Atlanten!

INTENSIVA VECKOR

Publicerad 2014-04-06 13:21:00 i Vardag,

Den här veckan har vi haft Project Destinations tredje temavecka - Connect Week, där vi har haft stort fokus på att studenter ska få kontakt med företag. Under veckan har vi haft lunchföreläsning med SAAB, kvällsevent med matlagning hos Cajsa Warg med revisions- och konsultbyrån PwC, buffélunch för tjejer tillsmmans med FMVs nätverk för kvinnliga chefer och sushilunch med Atlas Copco. Jag har även hunnit förbi Sandviks kontor, där mentorprogrammet Pepp, som ska vara med i vårt magasin, hade ett event. Som ni ser, en väldigt maxad, men väldigt, väldigt rolig vecka!

Nästa vecka lär bli minst lika intensiv. Det stora fokuset är kexet, där vi ska lämna in ett utkast till rapporten på torsdag. Men förutom det är det en massa roligt som händer och dessutom en hel del som ska fixas och donas med innan vi reser. Det är ju bara 9 dagar kvar nu, jisses!

Det kan bli lite tyst här den närmsta tiden, så, till vidare är jag väldigt nyfiken på er! Vilka är ni som läser? Och vad vill ni läsa mer om?

Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!