EN DAG I NOOSA

Publicerad 2015-06-13 15:50:36 i Australien,

Jag har äntligen lite semester på riktigt, så otroligt härligt! I torsdag skrev jag tentan i Strategic Marketing Management, och förutsatt att alla rapporter är som de ska så är jag klar med min termin på QUT. Wow! Igår, första dagen på semestern, ringde alarmet redan vid kl 6, puuh! Jag åkte in till stan och mötte upp ett gäng vänner och tog bussen till Noosa, som ligger två timmar norr om Brisbane. Det är helt klart ett av mina favoritställen, mysig stämning, fina stränder och bra shopping och caféer. När vi kom fram kollade vi in lite butiker och gick en sväng på standen, men då det började regna satte vi oss på ett café istället och väntade in solen. Sen blev det en till strandpromenad där vi hittade ett par pelikaner och sedan tog ett dopp i vågorna. Som ni ser var det varning för starka strömmar, så det blev ett väldigt snabbt (och uppfriskande, brrr...) dopp i havet. Därefter var det dags för dagens huvudaktivitet - vår första surflektion! Vi var fyra rätt nervösa tjejer och kastade oss ut i vågorna, men jösses så roligt det var! Vågorna var inte riktigt nybörjarvänliga, så vi fick en ordentlig utmaning och några ordentliga fall. Så svårt, men sååå kul!
 
Kvällen avslutades med solnedgång på standen och gelato på fantastiska Massimo´s innan vi tog bussen tillbaka till Brisbane. En alldeles perfekt start på semestern! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV