HELGENS MARKNADER OCH REGN

Publicerad 2015-03-23 13:44:05 i Brisbane, Vardag,

I helgen var jag kvar i Brisbane och tog det rätt lugnt. Det var rätt skönt efter två helger på resande fot. I fredags åkte jag till Eat Street Market igen, och alltså, det finns så mycket gott! Den här gången blev det potato slinkys (friterad potatis på pinne), langos och dubbla efterrätter. Nom nom! Jag är inget superfan av langos egentligen, men de här var riktigt, riktigt bra!
 

På vägen till Eat Street Market fick vi njuta av solnedgången över Brisbane. 


Eat Street market.
 
 
I lördags steg vi upp tidigt och var på Mura´s rea vid öppning. Jag gjorde två fynd och insåg att jag har köpt fyra stycken jumpsuits på mindre än en vecka, hoppsan... Efter det forsatte vi till West End market och köpte grönsaker, åt creps och njöt av stämning. Kan tillägga att båda dessa ställena ligger runt hörnet från vår lägenhet, behöver jag säga att jag älskar West End? 
 
 
Resten av helgen har det bara regnat och regnat. Och när det regnar här är det liksom inte bara småskurar utan himlen öppnar sig... Som tur var har jag nyligen handlat en massa gottigott och kunde slänga ihop en kladdkaka när vi bestämde oss för filmkväll. Till det blev det chinesiskt fikon och goji-te. Fördelen med ett multinationellt hem!
 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2015-03-25 17:34:11

Alltså du verkar ju ha det så himla bra!!! (Inte avundsjuk här från mitt landstingsrum i Växjö där det blir gröt till middag varje dag, det är ju också glamoröst...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV