I´M BACK

Publicerad 2015-05-28 05:01:00 i Brisbane,

Sorry för frånvaron! Det är fullt ös här just nu och nästan all tid spenderas vid datorn. Den stora skillnaden mellan KTH och QUT är att vi examineras nästan bara genom rapporter. Jag har bara en tenta på totalt fyra kurser. Det blir mycket tid med research och skrivande, men det är också ganska skönt att kunna bocka av grejer och inte behöva vänta in tentorna. I tisdags lämnade jag in en drygt 20 sidor rapport om Starbucks misslyckande i Australien och en ännu längre grupprapport om kvalitén i mjölkindustrin. Puuhh... Båda uppgifterna har varit otroligt nyttiga dock, har lärt mig en himla massa om vad jag gillar och inte och även råkat ut för intressanta gruppupplevelser. Nu har jag bara en gruppuppgift i Consulting & Change Management (med en grupp som är ett riktigt dreamteam!) och en tenta i Strategic Marketing Management kvar, sen är jag klar. Galet vad fort den här terminen har gått!
 
De senaste två veckorna har jag även haft besök av Sofia, som har rest runt i Queensland. Vi har hunnit hänga lite i Brisbane och tog även några dagars semester och åkte till fantastiska Whitsundays och bodde på en båt i två dygn. Bilder kommer, lovar... Att få besök hemifrån fick mig även att sakna Stockholm och Sverige lite mer. Australien är verkligen helt fantastiskt, men hemma är ändå hemma! Om drygt en månad landar jag på svensk mark igen, och även om jag längtar rätt mycket så gruvar jag mig för alla avsked. Det är så många fina människor här att säga hejdå till och det kommer att bli tufft! 
 
 
En lugn morgon ute till havs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV