HELGEN SOM GÅTT

Publicerad 2015-06-08 13:35:00 i Brisbane,

På torsdag har jag min enda tenta för terminen, och eftersom alla mina inlämningar är avklarade betyder det alltså att min utbytestermin på QUT snart är avklarad. Vilken upplevelse det har varit alltså, jag är så glad att jag tog beslutet att lämna tryggheten hemma i Sverige och bege mig ut på äventyr! Jag har lärt känna så många härliga människor från hela världen och nu ser vi verkligen till att hinna ses så mycket som möjligt innan vi alla åker åt olika håll.  
 
 
I fredags var det Luminous Lantern Parade, en välkomstparad för nya "Queenslanders". Det var så otroligt fint och trevligt att kunna utnyttja mörkret till något vettigt, det blir ju mörkt här redan vid 17.30-tiden... Efteråt gick vi till Max Brenner, som är ett café och chokladbutik som är känd för just sin choklad. Helt klart min typ av ställe!
 
I lördags började jag dagen med brunch med mina house mates. Brunch varje helg är en regel vi håller hårt på och något jag verkligen kommer att sakna! Då jag föredrar de lite sötare bruncherna blir det ofta french toast för min del, men den här gången fick det bli en vegetarisk tallrik istället. Helt okej, men nja, beställer den nog inte igen... Efteåt blev det en sväng förbi West End market för veckans inhandling av frukt och grönsaker. Och jösses vad jag kommer att sakna att ha en så bra marknad precis runt hörnet, det är verkligen en lyx! På lördagskvällen mötte jag upp ett gäng tjejkompisar på Cowch som är en desert & cocktail bar i South Bank, det har nog blivit lite av ett stammisställe. Den här gången blev det en chokladfondue som var helt perfekt! 
 
 
 
Igår tog jag igen en del plugg och gick även en prommis in till stan där det var vintage marknad. Varannan söndag släpar massor av tjejer resväskor fulla av kläder, skor och accessoarer till Brisbane Square. 
 

Kommentarer

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-06-08 14:11:07

coolt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV