NÄRINGSLIVETS MÄKTIGASTE KVINNA 2013

Publicerad 2013-03-06 08:59:00 i KTH - Malvina, Livet på KTH,

Igår var jag, tillsammans med Malvinas styrelse och ett gäng av våra härliga medlemmar på Waterfront där "Näringslivets mäktigaste kvinna 2013" skulle koras. Eventet hölls av Veckans affärer för 15e året i rad och under kvällen fick vi se flera av de tidigare vinnarna som gav sina karriärtips. Två tips som jag kommer att ha med mig var 1. Jobba med något som är roligt - då kommer man automatiskt att jobba hårt och göra ett bra jobb. Väldigt basic egentligen, men det tåls att upprepas. 2. Välj en bra chef! Detta är kanske inte helt enkelt, men att göra lite reaserch om företag man vill jobba med för att ta reda på mer om deras värderingar och sådant kan vara en bra idé! Vi fick även se ett filmklipp med Annika Falkengren som jag tror har vunnit priset flerst gånger tidigare och hennes bästa tips var att fokusera på här och nu. Det är så lätt att bara fokusera på framtiden, men det är svårt att ta sig dit om man inte ser till att göra bra ifrån sig i nuet. Sen att våga ta steget framåt när det erbjuds är också viktigt!

En bra kväll med mycket pepp och inspiration helt enkelt!  Nu ska jag försöka ta med mig den inspirationen till tentaplugget som precis har startat, puuhhh.... Dags att rusa mot skolan! Idag har vi bara en föreläsning, men mycket ska hinnas med både före och efter så det lär bli en lång dag idag!

Näringslivets mäktigaste kvinna 2013 - Petra Einarsson från Sandvik.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV