TILLBAKA TILL VARDAGEN

Publicerad 2013-09-22 22:27:00 i Livet på KTH, Vardag,

Vardagen alltså! Nog är det allt härligt att vara tillbaka i skolan och se hur kalender fylls med både det ena och det andra. Jag har verkligen längtat efter den här hösten, jag har hopp om en bra tid, men vet också att det kommer att bli fullt upp. Bara denna vecka, som var min första "riktiga" skolvecka för terminen har varit fullspäckad! I tisdags var jag på ett event på Netlight Consluting med Malvina, supertrevligt! Jag föredrar verkligen den typen av event där man får chansen att se företagskulturen och prata med anställda på ett mer avslappnat sätt, till skillnad från lunchföreläsningar då det (för det mesta) blir väldigt mycket fakta och väldigt lite känsla. I onsdags åt jag tapas med arkitektgänget och "cachade up", alltid lika trevligt, de är ju så kloka! I fredags såg vi Alex Schulmans föreställning "Älska mig", som var riktigt riktigt bra, jag hade nära till både skratt och tårar när jag gick hem från teatern så den gjorde verkligen ett intryck. Igår var jag på inflyttningsfest hos en kompis som har flyttat till mina hoods, wiiieee, bra val! Och idag har Malvinas nya styrelse haft kick-off tillsammans med oss från gamla styreslen. Jag var rätt trött och stressad när jag gick dit, men efter lekar, god buffé, lite för mycket choklad och prat med en massa kloka KTH-tjejer var jag betydligt piggare och gladare. Jag vet att jag har sagt det för, men det är ju just detta som gör att det är så värt att engagera sig ideellt, det tar tid och energi, men det man får tillbaka är så mycket mer! 
 
Med de orden säger jag god natt! I morgon ska jag ägna hela dagen åt CAD och konstruktionsmaterial, nu är det dags att komma ikapp! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV