4 DECEMBER

Publicerad 2014-12-04 14:06:57 i Vardag,

 
Sedan ett par år tillbaka ligger våra jultentor efter julen istället för före. Det må vara tråkigt att vi inte riktigt får något jullov, men om jag ska vara helt ärlig passar det här upplägget mig rätt bra. Nu har vi verkligen tid att njuta av julstämningen i december. Den senaste tiden har bestått av massor av kvalitétstid med vänner, skridskoåkning i Kungsträdgården med glögg och lussebullar (börjar bli ett måste varje jul, sååå mysigt!) och en del julklappsspaning i härligt julpyntade butiker. I söndags var jag och Parmis på Waterfront och pärlade armband till Fuck Canser och igår var jag och lämnade mitt bidrag till Skokartongsappellen. Utanför Kulturhuset kryllade det av människor som alla var där för att lämna en eller flera julklappar till någon helt okänd. Sånt gör mig så glad, det är ju det här som är det bästa med julen. Att folk tycks ta sig mer tid att göra något för andra, utan att förvänta sig något tillbaka. Det värmer i kylan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV