KÖPENHAMN

Publicerad 2014-10-08 22:44:00 i Inredning, Resor,

Det är mycket i skolan nu, himla mycket, och mitt i allt hängde jag med familjen till Köpenhamn på en weekendsemester. Men vilken bra idé alltså! Jag älskar ju dansk design, så nu är jag fylld av inspiration. Vi bodde på Hotel SP34, som jag verkligen rekommenderar. Otroligt snyggt och trevligt, och dessutom bara några minuter till Ströget. Jag längtar redan tillbaka!
 

Under helgen har vi ätit och fikat gott och strosat runt i stan och tittat på allt från Hay till Tage Andersen. Köpenhamn bjöd på riktigt finväder, så vi kunde njuta av höstens (troligtvis) sista utomhuslunch. 

 
 
På söndagar är många butiker stängda i Danmark, så vi passade på och gick på Designmuseum och kollade på utställningen "Wegner - bare een god stol". Självklart passade vi på och fikade och tog en runda i shoppen. Jag köper ofta vykort på museum, lika fint som planscher, men så mycket billigare!
 

Under måndagen blev det en shoppingrunda innan vi åkte till flyget och på en tvärgata till Ströget hittade vi den lilla butiken Stilleben och så mycket fint de hade! Skulle vilja plocka med mig hela butiken till Stockholm!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV