BOSTADSJAKT

Publicerad 2015-02-11 00:29:31 i Vardag,

God morgon, eller god natt kanske det snarare är där hemma. Idag börjar min fjärde dag i denna galet varma stad och prioett just nu är att hitta en bostad, så jag gör i princip inget annat än läser annonser, mailar, kollar in områden och går på visningar. I måndags åkte jag på en tur som skolan arrangerade då vi fick titta på flera olika boenden i Kangaroo Point och West End. Här i Brisbane har de inga klassiska studentbostäder, utan bästa sättet att hitta boende verkar vara att gå genom "agenter" (som äger hus där studenter kan hyra rum), privara hyresvärdar eller helt enkelt privatpersoner som hyr ut ett rum i sin lägenhet. Det är med andra ord ganska olikt Stockholm, men rätt likt London (de använder till och med samma sida - Gumtree, vilket är typ som Blocket).
Igår var jag på en visning genom just Gumtree i ett annat område - New Farm och idag har jag en visning i West End. Det knepiga här är att alla områden är så otroligt olika, så det gäller att "känna in" områdena först. Kollektivtrafiken verkar inte vara helt hundra heller, så jag hoppas hitta nåt som inte är alltför långt från stan.    
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV