PARIS, DAG 3

Publicerad 2013-07-25 21:49:00 i Resor, Vardag,

Tredje och sista dagen i Paris började vi med att åka till marknaden i Porte de Clignancourt som består av flera små marknader med allt från antika möbler till typiska turistprylar. Marknaden med antikt "krims-krams" möbler och kläder, som påminde lite om Portobello Road Market blev min solklara favorit. Dit åker jag gärna igen! Sen åkte vi till en till marknad i Porte de montrueil, som mest har kläder, men där vi insåg att vi var några timmar för sena för att kunna göra de riktiga fynden. 
 
Vackra kristallkronor fanns det gott om på marknaden i Porte de Clignancourt. 
 
En vintage Chanel, skulle inte tack nej till denna... 
 
Så vackra stolar!
 
Det här vackra bordet hade passat fint till min stol som jag fyndade på en antikbutik i våras. 
 
 
Härliga hattar på marknaden i Porte de montrueil.

  
Vi åkte sedan tillbaka till stan och vilade en stund i skuggan i vackra Jardin des Tuileries innan vi gav oss ut på jakt efter ett patisserie som sålde eclairs. Det visade sig vara lättare sagt än gjort, men till slut så hittade vi äntligen ett ställe där vi kunde sitta ner och njuta av varsin eclair och kaffe. Denna gång beställde jag dessutom själv, på franska, så jag njöt lite extra! 
 
I Jardin des Tuileries.
 
På Dalloyau där vi äntligen hittade våra eclairs. 
 
Sedan begav vi oss tillbaka till hostellet och åt middag innan det var dags för Sofia att lämna Paris för nya äventyr i Nice. Jag tänkte göra en tidigt kväll, men var fortfarande rätt pigg så jag passade på att utforska Montmartre ytterligare. Jag promenerade upp till Sacré-Cœur och vidare mot Moulin Rouge som kändes som ännu en sevärdhet som borde checkas av. Under hela promenaden var jag fylld av ett leende, Paris överträffade mina förväntningar och jag är helt säker att jag kommer att åka tillbaka många, många gånger! Tack Sofia för tre fantastiskt trevliga dagar!
 
 
På promenad i Montmartre, jag bara älskar alla vackra byggnader och fina balkonger. Önskar att Stockholm kunde se ut mer så här!
 
Här är det någon som verkligen har satsat på blommor i fönstret! Härligt!
 
Sacré-Cœur. 
 
Här var det verkligen fullt med folk...
 
...som troligen njöt av utsikten över staden. 
 
En bild av Moulin Rouge får avsluta mitt bildregn från Paris!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Olivia Widmark

Civilingenjörsstudent som brinner för resor, vacker design och inspirerande hem!

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV